"Fetischer är sjukt"

skriver Sydsvenskan, http://sydsvenskan.se/inpalivet/article361467/Socialstyrelsen-Fetischer-ar-sjukt.html , samtidigt som KVP skriver att "kinky sexliv gör dig lyckligare (http://www.kvp.se/sex/1.1279606/kinky-sexliv-gor-dig-lyckligare).

Håhåjaja.

Jag är den starkaste person jag själv känner och även om jag blir stressad är det en ytlig reaktion. Det är nästan lite roligt att flippa och bli sönderstressad. Men vill jag kan jag alltid ta ett andetag och bli zen igen. Jag hanterar det mesta och de flesta utan att lyfta på ett ögonbryn. Dessutom tycker jag om att bli dominerad. Om det betyder att det är något fel på mig, fine. Jag tänker fortsätta njuta så får ni andra spärra upp ögonen i förskräckelse. Don't knock it till you try it.

Självklart tror jag att en del får panik i blicken när man inkluderar orden "kåt" och "smisk" i samma mening för att de kanske skulle gilla det själva. Det finns människor som desperat vill klänga fast vid normen för de är rädda för att bli dömda. Men, man måste ju inte prata med någon om vad man hittar på i (eller utanför) sängen. Det kan väl inte finnas mycket tråkigare än att inte våga dela med sig av sina fantasier till sin partner? Att ligga och önsketänka intensivt men inte öppna munnen?

Och så skriver ju KVP att "[u]ndersökningen visade också att par som praktiserar s/m inte är mer aggressiva eller ångestladdade än andra. De var också minst stressade psykiskt." Vågar man stå för sig själv på åtminstone en plats i livet, där man kan vara som säkrast (hoppas jag) på att ingen annan får veta, är det ganska givet att man mår bra. Samma sak med det motsatta. Vissa fantasier mår bäst av att förbli fantasier. Våga öppna, våga stänga.

För oss har dominans i sovrummet smittat av sig till vardagslivet. Vi retas, hotar varandra med bestraffning, smäller till varandra i rumpan. Det är vår hemlighet och det är hett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0