Malmö LekSkola

Om och om igen kommer vi tillbaka till det. Hur dålig MAH är. Vi pratar om bra föreläsningar, inspirerande lärare och kommer alltid in på Framtiden Hur stora är våra chanser att få jobb? Kommer vår examen att vara värd något? Och var gång slutar det med att vi tragglar "MAH är Malmö Lekskola, våra betyg är värdelösa, skolan har lågt anseende.

Aftonbladet har skrivit en om kvinna som gick Lärarutbildningen men inte får jobb. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3214358.ab

Hon säger att hon fått rådet att byta namn. Jag hade rått henne att börja om från början och få sin utbildning någon annanstans. Jag läser där själv. Men ska komplettera med andra skolor. Och jag har andra meriter som väger upp.

Jag tycker om att plugga på MAH men ibland... Elever som inte kan skriva en uppsats som ändå får godkänt. De fuckar upp tempus, verbböjningar, till och med citeringar. Den jag skulle opponera mot var oläslig. Det fattades referenser, cittatecken, det var felciterat... Att de ens fick vara med på opponeringen kändes som ett hån mot oss andra.

Så problemet är nog inte rasism. Problemet är att när Svetlana skrev sin uppsats felfritt bevisade hon att hon var överkvalificerad och hade slösat bort sin tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0