Hata Malmöfestivalen

Det skulle kunna vara jag som kommit på texten till Mobilias annonser. Luktar du langos? Jo, var gång jag stått utanför min port i fem minuter.

Jag bor för centralt. För att ta mig till jobbet måste jag korsa gågatan, gärna längs en tvärgata. Den är dock fylld med folk så jag tar en omväg på cirka tio minuter. Tio minuter kanske inte låter så mycket -men jag har en mil till jobbet!

Så jag cyklar in i folk. De tittar zombie-slött på mig när mitt hjul stöter emot. Ringklockan bryr jag mig inte om att använda när folk står vända och tittar på mig. De ser mig men ändå inte. Inne i en langosframkallad koma. Ljumma räkor och gammal gräddfil på taskigt friterad kakdeg.

70 spänn för lite kött utan kött, mest fett, på en pinne. I fjol kände jag mig nertrampad av alla fulla fjortisar.

Jag brukar resa bort, fly stan, men fattiga studenter har inte råd hålla sig borta från jobb hur länge som helst.

Sydsvenskan arrangerade en chatt med matansvarige. http://sydsvenskan.se/malmo/malmofestivalen/article358196/Alla-langos-gar-bra.html. Hon tycker tydligen det är charmigt med gammal mat på kläderna, "Men hör det inte till festivalen att ha langosfläckar på kläderna," och priserna är absolut rimliga, samma pris som för dagens. För att få sitta ner, äta med riktiga bestick och få en HEL portion mat är inte så viktigt?

Dessutom har hon inte koll langos "är ju ganska typisk festivalmat som man inte kan få någon annanstans i Malmö (tror jag)." Öh, den där vagnen utanför Mobilia, eller minns jag fel? Langos är väl inget ovanligt?

Lägg ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0