skäms du inte?

När människor ringer in till en kundtjänst, från sin arbetsplats, ej på den tiden på dagen då de kan tänkas vara på rast eller lunch. Och skriker. Skäms de inte?

Och jag menar skriker som i "för helvete, vad är det du säger?! Tro fan att du ska göra X.... nu jävlar i det....jag tänker för helvete inte...". Och när man sedan, med en mycket mjuk och lugn röst, ber kunden kontrollera sina papper har hon inte ens dem med sig. Så klart. För varför ha kunduppgifter med sig när vi kan söka på något så flummigt som ett förmodat förnamn? För Maria är ju inte särskilt ovanligt, och det kan inte tänka sig att vi skulle ha mer än en kund som heter så?

Jag är nära att berätta en liten hemlis. Om vad vi gör på rasterna. Men det skulle verka respektlöst.

Någon mer som vill utdela helvete, jävlar eller fan åt mig när det i själva verket är ditt eget fel att du inte kontrollerade dina uppgifter? Någon mer bortskämd liten sak som lägger sitt liv i företag, myndigheter och organisationers händer?

Varför bli förbannad på något när det är ditt fel? Varför inte vara lite vaken från början? Läsa det finstilta?

Inget sex idag. istället, läs även andra bloggares åsikter om <a href="http://bloggar.se/om/sex" rel="tag">sex</a>

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0