Årskrönika 2008

Inser att jag har extremt dåligt minne. Snor en lista från emmaaxelsson.blogg.se, men när jag läser hennes svar inser jag att jag inte kommer ihåg särskilt mycket. Få se nu..

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? En del; mycket som rör mitt förhållande.
2. Höll du några av dina nyårslöften?  Ja, jag skulle utveckla och jobba på mina vänskapsförhållanden. Har både rensat och utökat.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, ett par stycken faktiskt. 
 4. Vilka länder besökte du? Spanien och Italien -Danmark räknas ej.
5. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009? Jag vill åka utomlands en längre period.

6. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas? Jag är usel på datum, men dagen vi skrev på kontraktet till lägenheten, vår första semester, min födelsedag...
7. Vad är det bästa som hänt dig år 2008? Nya, underbara vänner.

8. Största misstaget år 2008? Att jag inte rensade tidigare utan lät fd vänner och saker göra mig ledsen onödigt länge.
9. Har du varit sjuk eller skadat dig? En rejäl förkylning, men inget värre.
10. Bästa köpet? Förhoppningsvis min nyårsklänning. En handväska jag blev kär i.

11. Vad spenderade du mest pengar på? Det undrar jag med, var fasen tog de vägen?

12. Gjorde någonting dig riktigt glad? Jag har pipit av lycka ett antal gånger.

13. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008? I Kissed a Girl, Mamma Mia soundtrack, Glasvegas, Juno soundtrack
14. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare
15. Vad önskar du att du gjort mer? Hånglat (jo, faktiskt)
16. Vad önskar du att du gjort mindre? Gått runt som Nasse, "kära nån då"
17. Hur tillbringade du julen? Hos svärföräldrarna

18. Blev du kär i år? Ja. En crush, en fördjupad kärlek....
19. Favoritprogram på tv? Dexter!

20. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Försöker att inte utöka listan. Jag är inte långsint.

21. Största musikaliska upptäckten? Indie Rock Playlist
22. Något du önskade dig och fick? En lugn jul...

23. Något du önskade dig men inte fick? Har inte fått alla julklappar, återstår alltså att se

24. Årets bästa film? Tittar på film var helg, så det är svårt.... Persepolis? Mamma Mia? SATC? Barnhemmet?

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2008? Hade världens fest med massor av människor, mat och sprit.
26. De bästa nya människorna du träffade? Har som sagt arbetat på befintliga bekantskaper. Träffar mycket folk, men ingen som sticker ut som är ny i år.
27. Hur skulle du beskriva din stil år 2008? Lite dyrare? Tack vare outlets... Lite ordentligare kanske.
28. Vad fick dig att må bra? Pojkvännen, lyckorus på fester med bästa vännerna, resa, allt som gör livet!

29. Vilken kändis var du mest sugen på? Nje..

30. Vem saknade du? Min mormor under julen,

31. Favoritmånad? Juni, fick lite ledigt och mycket som gick bra.

32. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Lite smidigare övergång mellan lägenheterna. Mer tid med en av mina vänner. En tid hos syo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0