Min Kollega är Anledningen att Jorden Går Under.

Jag älskade filmen. Jag grät och skrattade och njöt. Jag älskar den, jag vill se den igen och igen och igen.

Aftonbladet (orka) tar upp hela debatten kring filmen, http://www.aftonbladet.se/kvinna/article2762445.ab. Orka, som sagt. Jag älskar den, jag älskar självmedvetenheten, ironin, tjejerna.

Önskar bara att folk la ner lika mycket energi på att få panik kring vårt allt mer hotade privatliv. Efter tjugo minuters fluff på lunchen försökte jag prata med mina kollegor om den där jäkla EU-tanten som tycker att bloggar ska reggas efter åsikter, man ska tvingas skicka in ett foto till EU. FRA och blogg-reggning. Jag tänker emigrera, fast vart? Månen? Bli eremit, sätta mig i en grotta?

Förorena cyberrymden för att bloggarna blir mer och mer triviala. Fnys. Förorenar jag cyberrymden? Min blogg är ganska onödig. Vad ska jag åsiktsregisteras som? Irriterad och sexuellt frigjord? Det kan vara en farlig person!

Men som min kollega sa, "jag tittar aldrig på nyheterna. Bara på vädret, så jag vet vad jag ska ha på mig imorgon". Och jag tänkte, du är en av anledningarna till att Orwell får rätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0