SATC är fan i mig bra

Hans Wiklund är tydligen upprörd, skriver Aftonbladet. Haha, säger jag och Karolina Fjellborg http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article2700884.ab). Klart att det är lite over the top ibland och klart att karaktärerna är lite förenklade -det är en tv-serie! men det finns mängder med guldkorn.

He's just not that into you, som (shit, SATC minnesförlust) en kille sa. Det är ju även en bok och jag minns att Oprah hade den med i ett program. Jag har inte läst boken, men själva kontentan, att man ska sluta ursäkta idioten som inte ringer tillbaka, är något jag försökt banka in i mina vänner i många år.

Och Mr Big's kommentar i slutskedet, att tjejerna är Carries stora kärlek, är väl kontentan av hela serien? Vänskap, people!

Dessutom hade jag aldrig kommit på att man kan kalla sig trysexual light utan SATC.

Och vi ska ha en SATC-kväll, med Cosmopolitans och bio och jag ska vara glammig i fåniga skor med dun på och en fluffig klänning. Så det så.

Kommentarer
Postat av: Vickan

Det var det Berger som sa! =)



Förstår inte alls varför serien skulle ta oss tillbaka i tiden. Den uppmuntrar tjejer att ha sex som män utan dåligt samvete, tjäna sina egna pengar och se kläder som en rolig sak att spendera på! Jag menar- tjejerna köper ju vettiga saker med- Miranda ett hus (att köpa ett hus i NY är inget annat än en jäkla bra investering!) Carrie en lägenhet, Charlotte är kanske den mest bakåtsträvande, men hey, hon har sin egen lägenhet hon med.

Dessutom poängterar Miranda vikten av att pensionspara ;)



Nej, jag förstår faktiskt inte varför smarta tjejer med bra jobb, (Miranda har pluggat juridik på Harvard) och som (oftast) vet vad det vill skulle vara dåligt?

Killar som känner sig hotade?

2008-06-17 @ 18:32:48
URL: http://lifeandtimesofvictoria.webblogg.se/
Postat av: dentata

tänkte väl att det var Berger.



Och undrar vad pågen tycker om killar som uppskattar SATC?

2008-06-22 @ 14:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0