Stoppa FRA-lagen!

http://www.stoppafralagen.nu/

Vet inte om den ligger på DNs hemsida, men de skriver i Kulturdelen om "Sveriges eget Stasi" (DN 16/6), där de bland annat påpekar att FRA inte kan skilja på vem som är svensk och utländsk medborgare och att grundlagen om källskydd sätts ur spel.

Jag har inte läst djupgående om lagen, men hela mitt väsen protesterar. Går den igenom, god forbid, hoppas jag bara att all världens älskade datanördar jobbar häcken av sig för att hacka och kryptera och allmänt störa FRA.

1984 ger mig fortfarande rysningar. "Jag har inget att dölja" är inget bra argument, vilket flera har påpekat. Måhända att jag eller du är den mest laglydiga, janteföljande, exemplariska medborgare som finns. Men om detta tillåts, vad blir då nästa steg? Vad är samhällsomvälvande aktiviteter?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0