Tredje termin, tack!

Sommarlov betyder att sovmorgnar ryker. Istället för att, ganska lyxigt, kunna lägga upp sin tid som man vill, tex plugga efter solen slutat locka, måste man gå upp sex var morgon och släpa sig till ett jobb man vet att man inte kommer stanna på. Hur kul det där jobbet än är är det ändå en överlevnadsstrategi och, i bästa fall, något som ger plus på CVt.

CSN delar ut generösa 3746 denna månad. Efter hyra har jag 23 kronor kvar. Tack.

Jag har inte sagt det förut, men jag säger det nu: lägg in en tredje termin. Jag villvillvill plugga klart (nu!) men jag är inte lika entusiastisk till mitt sommarjobb. Dock, om min chef läser detta ;-), så är det, promise, bästa jobbet hittills. Sjyssta kollegor och det märks att företaget månar om sina anställda. Min hjärna känner sig inte förolämpad och det händer att jag är morgonpigg. Men!

Jag ville ju ha ledigt. Får jag inte ledigt kan jag lika gärna plugga. För jag har knappt råd med semester och skulle jag få ihop pengarna är det lagom tills skolan börjar igen.

Men jag ska inte bara gny. Det går åt mindre pengar på sommaren för jag äter mindre på sommaren. Sommarkortet täcker mina resor, det finns ett förråd av öl från Tyskland. Dessutom hinner jag inte göra av med pengar. Och jag älskar min hemstad.

Om vi inte får en tredje termin, kan vi få ett nytt CSN? Med tanke på stigande matpriser, vad vill de att vi ska äta? Kan de extralån till en kolonilott så vi kan odla eget? Kanske t o m ha lite höns? Köpa in sig på en ko?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0