vagina med tänder

Min blogg fick sitt namn från filmen Teeth, som är ganska corny b-film om en präktig amerikansk tjej som tror på avhållsamhet. När hon upptäcker att hennes vagina kan försvara sig förvandlas hon till en slags phsyco superhjältinna. Jag tyckte filmen var underhållande, om inte så för att den driver med alla klischeer och allt skitsnack som man kan få höra när man är tjej.

Myten om tänder i vaginan är en "cautionary tale" enligt Wikipedia, men det är inte så ofta killar varnas för att ligga med tjejer., kända eller okända. Däremot varnas tjejer, för tjejer får skylla sig själva om de blir våldtagna. Jag har fått höra att efter en viss punkt kan inte killen styra sig själv längre, han måste ha sex, hans hjärna stängs ner. Så om man hetsar upp en kille får man allt snällt ligga med honom.
 
Och om man klär sig utmananade får man också skylla sig själv. Den debatten är ganska uttömd kan jag känna men får inte glömmas bort. Det största argumentet jag har hittat är att det är så olika vad som är utmanande, från att visa håret till att visa brösten, så vem ska få avgöra var gränsen går?

Sexuellt våld känns ofta avlägset, något man läser om i tidningarna tills det drabbar någon man känner eller en själv. Tro mig -jag vet. Det händer ju inte, det  händer någon stackars tjej som gick hem ensam fem på morgonen. Fruktansvärt, javisst, men inget som händer en själv. Jag har en kompis som råkade illa ut.  Läste för ett tag sedan ett inlägg i våldtäktsdebatten där en kvinna menade att vi måste avdramatisera våldtäkt, att det inte är det värsta som kan hända en kvinna, vi får inte ge det ett sådant värde. Minns tyvärr inte vem det var, men jag håller inte med, inte det minsta.

Det är det värsta som kan hända. Det är det jag är mest rädd för. Vad kan vara värre? Jag har blivit utsatt för både fysiskt och psykiskt våld -men de har inte kunnat tränga igenom mig. Sex är så jäkla intimt, även med ett kvart i fem ragg. Du klär av dig naken (om man inte är kvar på krogen d v s) och låter någon tränga in i dig. Det är ett beslut, att tillåta någon komma in, oavsett hur känslolöst man säger det är. Det är makt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0