jobbhora

Studenter måste jobba extra. Ett lätt och smidigt sätt att skaffa jobb är via bemanningsföretag. Just nu känner jag mig gnällig och småsur. De äger mig. Jag måste ställa upp när de säger till, jag måste le fint och säga "ja" till att vara tillgänglig och inte sälja mig till någon annan. Förtäckta hot om arbetslöshet är ganska genomskinliga.

Svårt ha positiv inställning när man när som helst kan skickas vidare till nästa arbetsplats, utan rättigheter. Handelsvara.

Jag vill inte försöka bli en del av ytterligare en arbetsplats, lära mig omständiga system, bli bortglömd tills jag står och skriker (piper) efter toapaus och passerkort.

Kan man få en smula värde?

Jag vill bara sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0