min gump också

Min chef överanvänder ett visst ord för att rättfärdiga allt hon gör. Missbrukandet av detta ord gör mig arg. För det är bara en ursäkt. Och jag kommer ha ett jäkla problem, men jag ska lyckas.

Hela jag sparkar bakut just nu. Innerligt trött på att inte våga säga ifrån i rädsla för att bli uppsagd. Bemanningsföretag. Det finns många fördelar, som att nästa jobb kommer flygandes medan man sover. Nackdelen är att man inte har någon säkerhet.

Tjatar jag?

Men jag vill rymma från världen och sätta mig på en vit strand någonstans söder om Nord-Amerika. Dricka rom och äta färsk frukt och nygrillat och jobba på ett hostel. Jag har en sådan möjlighet inlagd på bokmärken. Men ett jobb är bara ett jobb, det som stör mig är just de tillfällen när det inkräktar på mitt liv.

Student! Då ska man gny över extra jobb men samtidigt få massor av ledig tid, på nåt vänster. Det brukade jag få.

Kommentarer
Postat av: El Rubio

Det låter som om det är Roatan som lockar, paradisön utanför Honduras norra kust.

2008-05-27 @ 05:12:51
URL: http://elrubio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0