Celibat? Vad gör du istället?

Aftonbladets Wendela skriver om att leva i celibat. Att förr skulle man hålla på sig, nu ska man ligga runt. Och så mycket som jag snackar om sex snackar jag även om att inte ha det. Både i och utanför förhållanden. För som jag tidigare sagt så har jag inte haft one night stands. Gärna kroghångel men jag har alltid insett att det kommer inte vara lika kul vakna upp bredvid den här personen. Faktiskt. Har en självbevarande del av mig som dels gör att jag inte dricker mig omdömeslös, dels inte släpar hem pojkar hur som helst.

Och i ett förhållande. Ibland har man inte sex på ett tag. Stress, mens, sjukdom. Mycket kan komma emellan och en olycka kommer sällan ensam. Gud nåde mig om jag klagar inför mina singelvänner -jag kommer ju "garanterat" ha sex igen inom strax, medan de får vänta på att något smaskigt dyker upp. Men ibland berättar jag för dem att det var två veckor sen sist.

Kvinnan i artikeln säger att nu när hon lever i celibat  så "känner [jag] mig stark och fri. Jag behöver inte vara snygg, behöver inte prestera eller vara till lags. Och män är numera mina jämlikar, inte enbart potentiella sexpartners".

Good for her!

Det verkar ju som om hon inte kunde finna balans. Jag har både och -frihet, styrka, jämlikhet OCH sex. Celibat känns ganska drastiskt. Men jag tog ju en paus. Det behöver inte vara för evigt. Så länge man är nöjd...På riktigt.


 http://salongk.se/artiklar/2008/11/11/93163819/index.xml
http://www.aftonbladet.se/wendela/article3830528.ab


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0