Vad gör en man sexig?

Tidningen Glamour har en undersökning på nätet. De frågar vad som gör en man sexig, vilka kläder, accessoarer, kroppsdelar och jobb som är heta. Men det saknas en del svar.

Surfare till exempel. Jag har tidigare berättat om min granne som på tvättdagar går runt utan tröja. Det är något speciellt med surfare som utstrålar sex. De byter om på gatan med enbart bildörren som skydd. Stereotypa surfare som är laidback, dricker öl, tar hand om sina kroppar och Frihet.

Jag har raggat upp en och annan påg på grund av deras yrke, vilket inte alltid räckt som motivering i dagsljuset. Män med vårdande yrken, som jobbar med barn eller sjuksköterskor. Det är sexigt. "Mjuka" yrken samtidigt som de bryter mot normer. Jag gillar well rounded män, som är trygga i sin manlighet. Antar att de hamnar i kategorin metrosexuell, men det får inte gå för långt.

Traditionellt manliga män, nu tänker jag byggnadsarbetare och hockeyspelare, går inte riktigt hem hos mig, inte om de är buffliga och högljudda. Jag tål inte bli överröstad eller nedtystad! Den sortens människor gör mig bara trött.

Kanske är det därför jag så sällan raggat upp någon på krogen. För att tända på någon måste jag ha åtminstone fem minuters vettig konversation. Eller iallafall ett bevis på aktivitet innanför skallbenet. Det måste en exceptionellt snygg människa eller extra mycket alkohol för att jag bara ska sticka in tungan i munnen på någon. Och om jag gör det gäller det att vara intressant, för jag har attentionspan på cirka 30 sekunder.

Höga krav? Ja, kanske. Men så har jag ju också hittat något riktigt bra. Å ena sidan, öva upp sig eller å andra sidan inte slösa på sina resurser?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0