Mina grannars sexliv

Lång paus.

Har inte skrivit dagbok, inte blogg. Inga inlägg, inga kommentarer. Mitt liv har stått *puff* stilla. Samma gamla vanliga.

På sistone har jag kåtat upp mig själv med min omöjlige granne. Omöjlig som i "det måste bo två personer i hans lägenhet. Han kanske har en tvilling". För vanligtvis är killen åh så slätstruken. Plain boring. Pressveck och portfölj. Hans fester innehåller artiga skratt, knäppande på en gitarr och smuttande på BIB. Han finns knappt. Förutom tvättdagarna. Whoa. Ut genom hans dörr lunkar en surfarkille ut med bar överkropp. Trevlig, vältränad, bar överkropp. Nonchalant rufsigt hår. I mitt huvud börjar måsar skria och jag hör vågar samtidigt som jag kan smaka salt.


Hans alter ego får mig att leta fram färska batteri. Hans vanliga jag framkallar inte ens en gäspning. Ändå fick killen napp häromveckan. Han hördes, hon hördes. Alla killar i det här bygget hörs.


En våning upp har vi en kille med knarrig säng. Varje vändning -och de är många -avslöjas. Ett tag sedan stackaren fick till det, men å andra sidan verkade förra tjejen aldrig bli klar. Visste han inte hur man avslutar eller tycker hon om att bygga upp spänningen löjligt länge?

Det är hög omsättning på hyresgäster här. En del som tillfälligt leker sambo i för trång etta. Då går det hett till. Väggarna vibrerar och med TVn på högsta volym lyckas man nästan koncentrera sig på senaste förvecklingarna i Greys Anatomy. För det är ju såå mycket roligare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0