Inte lik min pappa?

Aftonbladet har startat en ny tjej/kvinnosida. Som om det behövs. Och det tar upp lättuggade gamla nyheter. Malin Wollin http://www.aftonbladet.se/wendela/article3295395.ab skriver om fenomenet att välja partner som liknar en förälder. Vilket jag inte kommenterat här (väl) så då får jag göra det. För allt gammalt måste tuggas om och allt nytt smakas på.

Min pojkvän är inte lik mina föräldrar. Mina föräldrar är å andra sidan katastrofer. Åtminstone min mamma. Som ständigt ber om ursäkt för sin existens, driver mig till vanvettets gräns med hela tiden nya knep och alltid vill ha men aldrig vill ge. Min pappa tycker jag om. Det finns vissa likheter, men de är små och ligger i detaljerna. Min pappa som är för smart för sitt bästa, oekonomisk, översnäll och... Hm. Oekonomisk? Snäll? Smart? Kanske har jag valt vad Malin trodde hon skulle välja. En uppgraderad variant av pappa.

Men de är också väldigt olika. P är mycket mer social, min fars liv går ut på att arbeta och få något uträttat. Aldrig sätta sig ner och lukta på blommorna. Mat ska in, tuggas och så kör vi vidare. Ska livet uppskattas ska det samtidigt vara något bakom. Stjärnfall men bara i augusti när vi samtidigt kan leta efter kometer och uppskatta deras hastighet.


Tillbaka till pluggandet. Blev tvungen ta en paus, mina grannar snett (?) ovanför (kan inte stämma) hade sex. Jag har hunnit göra en del högst ovetenskapliga observationer om mina grannars sexliv under åren. Mer om det senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0