mjuk hårding

Men, suck!

Debatten snurrar vidare och jag lägger mig i. Det skrivs på Aftonbladet att mjuka män är mesiga och "dödar passionen" http://www.aftonbladet.se/karleksex/article3210658.ab.

Måste det ena utesluta det andra? Och om vi nu ska slänga in killarna i stereotyper så är det väl de snälla killarna som slutligen vinner? Man strular med de "farliga" när man är ung och dum men bildar familj med den snälle killen. Stereotypen lyder väl att det är dem man kan lita på, som kommer tll ens räddning när man ligger hemma sjuk. Manl...

Hold it.

Jag orkar inte.

Det jag reagerade på var att "Och ja, det säger väl sig självt att jämställda svenska män inte orkar göra det efter en hel dag på öppna förskolan". Är det bättre komma hem slutkörd och bitter över att pappan inte gör ett skit med ungarna? Vill man verkligen bli ivägsläpad och upptryckt när man kommer hem med spya och matkladd på kläderna?

Måste det ena utesluta det andra? Jag kan väl inte vara den enda i detta land med en romantiskt lagd kille som även kan viska i mitt öra "jag vill knulla dig. Hårt. Nu" när vi är på stan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0