Passionerade svenskar och snusk

Jag sitter just nu och ler förtjust över mitt senaste bokinköp; Klitty III. Det är kuk, stånd, knulla och flata i högt tempo, det är osannolikt galet. Våld och porr i hundranitti och nä, inget man kanske blir tänd av ,men däremot på jävligt bra humör.

Lisa Magnusson som skriver krönikor på Aftonbladet är alltid underhållande och ganska lik mig i sitt sätt att tänka. Som mig fast hon kan skriva (oftast). Denna gång reagerar hon på två tjejer som föredrar "passionerade" män från Medelhavstrakten framför stela svenskar, http://www.aftonbladet.se/kvinna/article3222635.ab. Hon protesterar och det gör jag med, fast av andra anledningar, ett litet tillägg. Hur fanken ska våra killar våga slänga ner en på sängen när vi själva kan vara gaaanska så stela. Usch och fy säger må nga av mina kompisar om allt som faller utanför ramen för "normalt". Jag känner tillräckligt många småpryda, stela tjejer för att tro att det finns fler. Och så länge man trivs får folk göra vad de vill.

Men klaga då inte på svenska män när ni "släpper loss" på semestern och i fyllan och villan inser att det är ganska skönt bli upptryckt mot en vägg och brutalknullad. "Slag över munnen"? Nä, tack, men gärna på rumpan -och det är väl inget problem få här hemma om man bara är öppen och (det fantastiska ordet) kommunicerar?

Men inte ikväll. Ikväll känner jag för mys och romantik och ställa mig vid spisen. Jag vill ha rosor och tända ljus och vin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0