de Sade

Ligger ensam hemma och läser Markis de Sade. Helt ovetandes började jag läsa boken vid precis rätt tillfälle, vi har precis avverkat en hel del upplysningsfilosofi i skolan och en del diskussioner känns bekanta. Jag var väldigt glad när tentan var glad, frihet! men detta är ju inte Rousseau, detta är något helt annat...

Ensam hemma, som sagt. Väntar på pojkvännen, jag kräver att bli tillfredställd! Haft ett par vällustiga dagar, jag är säker på att grannen är avundsjuk... Jag har skrikit mig hes och jag blir så blöt och uppfylld att våra vätskor tar timmar på sig att sippra ut. Jag är sex.

Tillbaka till de Sade. Jag rekomenderar boken även om jag inte kommit särskilt långt. Den är underhållande snarare än upphetsande, särskilt om man som jag är en aning bekant med upplysningstiden. Den kanske är en smula tråkig annars?

En bok jag inte läste klart var Kärlek. Den förväntade jag mig bli upphetsad av, men den första berättelsen (som var den enda jag läste) var mer humor än kåthet. De andra berättelserna var kanske bättre, i så fall lovar jag ge boken en ny chans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0