Självcensur

Det är dags för nästa uppsats. Den slutgiltiga innan jag får en examen. Jag kommer skriva om ett intressant och engagerande ämne. Dock har jag tappat lite motivation, för det finns ett ämne jag ännu hellre vill skriva om; japp, prostitution. Motsträvig och tvärtemot som jag är stör jag mig alltid på den svenska diskursen.

Ett vanligt argument för abort handlar om kvinnans rätt till sin kropp. Det hade varit roligt använda det argumentet som någon slags ursprungspunkt för en uppsats.

Givetvis ser jag problemen med prostitution, det är kanske ytterst få som verkligen vill vara horor. Men jag tror fördelarna med avkriminalisering hade övervägt nackdelarna. Och, som sagt, en kvinna har rätt att bestämma över sin kropp.

Men den uppsatsen kommer jag inte att skriva. För många arga feminister som vill trycka ner sin uppfattning i halsen på mig. Kul förklara sig på släktmiddag. "Vad gör du nu i skolan?" "Jo, jag hävdar att kvinnor vill vara horor!" Det räckte med att formulera tanken så kände jag mig överväldigad av motståndet, inbillat eller ej.

Kul värld vi lever i, har jag alltid tyckt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0